BIF

Dyrk venskabet – inviter en ven med til træning!

Et nyt studie fra Aarhus Universitet foretaget blandt 1000 inaktive danskere viser, at det for en stor del af de adspurgte ikke er muligheden for at få nye venner eller bekendtskaber, der motiverer dem til at begynde til en idræt. Et flertal af de adspurgte, nemlig 34,5 procent, svarer, at hvis de derimod bliver inviteret af nogen i deres nære omgangskreds, så er de langt mere motiveret til at komme i gang med at være fysisk aktive og vel at mærke fortsætte med det.

Det er Bevæg dig for livet, der er et samarbejde mellem DGI, DIF, Nordea-fonden og TrygFonden, der har taget initiativ til undersøgelsen, som er foretaget af Aarhus Universitet, for at lære mere om den inaktive befolkningsgruppe, og ikke mindst hvordan de motiveres bedst til at dyrke idræt.

Netop den tryghed, de fleste af os søger, hvis vi skal begynde til en idræt, sætter de to organisationer ord på i den ny kampagne ’Dyrk fællesskabet – vi kan mere i forening.’ Her bliver alle, der allerede er aktive i en idrætsforening, opfordret til at give deres ven, nabo eller søster et venligt skub eller klap bagi, så de sammen kan begynde at dyrke noget motion. De allerede aktive idrætsmedlemmer får adgang til forskelligt materiale med sjove måder at invitere nogen, de kender godt, med i foreningen.

Find de sjove invitationer her og læs mere om studiet hér